Terugkijkend in het jaarverslag van 2020 bleek duidelijk dat we echt hadden gedacht in 2021 weer het ‘oude normaal’ te kunnen verwelkomen, maar helaas ...
Dat vraagt wel iets van je. Steeds hopen dat je nieuwe plannen uit kunt voeren, maar toch weer teleurgesteld worden en je plan moeten uitstellen. We wilden zo graag tijdens de campagneperiodes van Bestemming Geldrop-Mierlo en de Wollige Winterweken, verenigingen en mensen mobiliseren om onder die vlaggen leuke initiatieven op te gaan pakken. Maar helaas. We wilden hiervoor bijvoorbeeld twee speciale conferenties organiseren, een voor de horeca-, recreatie- en leisurebranche en een andere voor evenementenorganisatoren (denk aan clubs en verenigingen), maar die konden natuurlijk vanwege de regelgeving niet doorgaan.
Toch hebben we het afgelopen jaar veel dingen wél kunnen realiseren. De Zijdezachte Zomermaanden zijn enorm enthousiast ontvangen, door de opvallende campagneborden die strategisch door Geldrop en Mierlo zijn geplaatst. Ook omdat de inwoners zelf hierbij betrokken zijn geweest en in beeld zijn gebracht. De inwoners kregen ook een rol in het nieuwe Geldrop-Mierlo Magazine. Op deze manier raakt men veel meer betrokken bij de dorpen waar we wonen. En nu we ook inmiddels de landelijke televisie hebben gehaald, lijken de inwoners steeds trotser te worden op onze gemeente. Natuurlijk hebben er nog meer initiatieven het licht gezien en zijn bekende initiatieven opnieuw (prachtig) in het licht gezet. Denk bij dit laatste even terug aan de afgelopen decembermaand: Geldrop-Mierlo by Light.
Ik ben trots op álles wat we hebben neergezet. Inmiddels worden we mede daardoor gezien als een belangrijke speler op het gebied van citymarketing. We krijgen van verschillende kanten signalen dat Geldrop- Mierlo steeds zichtbaarder en herkenbaarder wordt, ook vanwege de huisstijl die we hebben ontwikkeld. Het gaat opvallen, mensen beginnen het te zien.
2021 was, ondanks de beperkingen, toch een goed Villagemarketing-jaar. En voor 2022 staan een aantal prachtige evenementen en samenwerkingen op de rol, die een flinke boost gaan geven aan onze regionale én landelijke zichtbaarheid. Daar wijden we inhoudelijk op deze plek niet over uit, maar weet dat we blijven doorpakken om de positie van onze gemeente te versterken. Online en offline. Wel of geen lockdown. We staan te trappelen.
Adri Geerts, bestuursvoorzitter Stichting Villagemarketing Geldrop-Mierlo