Voor u ligt het nieuwe jaarverslag. Een terugblik op wat we hebben neergezet en een vooruitblik op hoe we de komende jaren voor ons zien, want we mogen weer aan de slag met een nieuw vierjarenplan. 2022 was een prachtig jaar met veel mooie evenementen en acties.
Ik wil echter niet voorbijgaan aan een van de meest pijnlijke gebeurtenissen van het afgelopen jaar. Het trieste verloop van de Highland Games. Het ongeluk dat gebeurde heeft nog steeds veel impact op alle partijen en direct betrokkenen. Wij wensen iedereen via deze weg nog eens alle kracht toe bij de verwerking en verdere ontwikkelingen. Villagemarketing was gevraagd om de promotie en marketing voor dit evenement te verzorgen, dat als een van de side- programma’s van de Schotse Ruit Expositie in het Weverijmuseum was opgenomen.
Over deze expositie leest u verderop in het jaarverslag meer. Net zoals u natuurlijk meer kunt lezen over de ZLM Tour; een succes waar we zeer trots op zijn. Niet alleen waren wij verantwoordelijk voor de marketing en promotie, maar we waren ook verantwoordelijk voor de hele financiële organisatie rondom het mogelijk maken van dit event. Denk aan het regelen van de subsidie van de gemeente,
de contacten met de ZLM Tour, het betrekken van sponsoren en de horeca op die dag en de aankleding van het event. We hebben hier werkelijk een prachtige rol in mogen vervullen. Helemaal passend bij dat waar Villagemarketing voor staat: partijen met elkaar verbinden en samen Geldrop-Mierlo op de kaart zetten. En met de lokale, regionale en landelijke media-aandacht die we kregen toen de vijfde en langste etappe in Mierlo finishte, is dat zeker gelukt.
We zijn als Villagemarketing overigens niet alleen op het gebied van evenementen faciliterend. We worden ook op veel beleidsterreinen in de gemeente als partner gevraagd. Voor Fit&Pit bijvoorbeeld ontwikkelden we de huisstijl en de website, en verzorgen we de promotie (waarbij we natuurlijk ook ondersteuning bieden bij de evenementen die daar uit voortkomen). We merken dan ook dat voor partijen binnen en buiten de gemeente steeds duidelijker wordt wat wij kunnen betekenen. U ziet dat terug in de cijfers in het verslag; het bereik van onze online kanalen blijft groeien, de agenda wordt goed in de gaten gehouden én gedeeld door andere partijen die onze gemeente in de regio promoten, zoals RegioRadar Eindhoven en VisitBrabant. Maar niet alleen de cijfers laten het zien.
Ik nodig u daarom uit met ons terug te kijken naar wat in 2022 de revue heeft gepasseerd, en aan het eind van het verslag vooruit te kijken naar de toekomst. Want daar ligt nog meer moois te wachten.
Ik wens u veel leesplezier,
Adri Geerts,
bestuursvoorzitter Stichting Villagemarketing Geldrop-Mierlo