Verbeterde positionering

GELDROP-MIERLO VERWEEFT & VERMAAKT

Wat heb je aan een rijk verleden als je er in het heden te weinig mee kunt / doet. Als je er vandaag de dag niets van maakt. Daarnaast moet je oude roem nieuwe faam geven in een jasje dat past bij het nu. 

Nu wat minder criptisch: 
Laten we het thema Verweven - het rijke verleden - koppelen aan de alledaagse behoefte van bewoners en andere stakeholders. Laten we de textielnijverheid - de jas die de gemeente vroeger perfect pastte - verweven met het nu en 'Vermaken' zodat het ook tijdloos wordt en ook de generatie van nu aanspreekt. 

Verweven
Letterlijk: 

De rijke historie in de textielnijverheid.

Figuurlijk:
Geldrop-Mierlo heeft veel te bieden en verbindt als een stevig weefsel de omringende gemeenten en haar mensen: er lopen voor lijnen richting Geldrop-Mierlo en vanuit het dorp is er veel beweging naar de regio (brainport en Zuid-Oost Brabant) waaronder ook de steden Eindhoven en Helmond.

Symboliek:
Halffabrikaat (textiel maken van wol) - is nog niet iets waar je gelijk iets mee kunt of aan hebt. 

Vermaken
Letterlijk: 

De hoeveelheid 'attracties', faciliteiten en initiatieven die het leven en het bezoek aan Geldrop-Mierlo meer dan de moeite waard maken. 

Figuurlijk:
Het textielverleden in een nieuw jasje gieten. Vermaken tot een product / merk dat de huidige tijdsgeest past.

Symboliek:
Eindfabrikaat (kleding maken van textiel) - is iets wat je aan hebt en iets aan hebt. Een keiharde belofte.